Capimonitor installeren onder Windows, Installatie uitleg!

Op de volgende link kun je lezen hoe je capimonitor werkend kunt krijgen onder elk Windows besturings syteem.
Met dank aan Jan Marco… :lol: :lol:

[size=18][color=darkred] Capimonitor installatie uitleg
http://www.computerclubhelden.nl/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=205&Itemid=25
[/color][/size]

Heel mooi Ruudd, dankjewel voor de mooie handleiding.

1 klein dingetje

Vanuit een 32-bit Windows command prompt (cmd.exe), dat is iets heel anders dan MS-DOS (command.com).

[quote=“rgj”]Heel mooi Ruudd, dankjewel voor de mooie handleiding.

1 klein dingetje

Vanuit een 32-bit Windows command prompt (cmd.exe), dat is iets heel anders dan MS-DOS (command.com).[/quote]

Is aangepast… :wink:

[quote=“ruudd”]Op de volgende link kun je lezen hoe je capimonitor werkend kunt krijgen onder elk Windows besturings syteem.
Met dank aan Jan Marco… :lol: :lol:

[size=18][color=darkred] Capimonitor installatie uitleg
http://www.computerclubhelden.nl/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=205&Itemid=25
[/color][/size][/quote]

Vandaag deze uitleg geupdate met de laatst verworven kennis en ervaringen…Suc6 ermee :lol: :lol:

Ruudd,

zat net de handleiding eens door te lezen en heb hierop nog een aanvulling.
Het foongrep programma van mbde.nl zorgt voor een foongrep file welke ipv een cdfoon bestand + mysql op je eigen computer, de telefoongegevens verstuurd naar nummerzoeker.com en de resultaten direct weer toont in capimonitor. Geen mysql nodig en geen cdfoon bestand nodig. Wel is vereist dat je ADSL hebt.

gebruik het zelf al geruime tijd en moet zeggen dat het perfect werkt.

Ik weet niet waar je het programma kan downloaden (wellicht in archieven van foondump), kan het eventueel wel naar je mailen zodat jij het misschien kan uploaden.

Germ

[quote=“Germ”]Ruudd,

zat net de handleiding eens door te lezen en heb hierop nog een aanvulling.
Het foongrep programma van mbde.nl zorgt voor een foongrep file welke ipv een cdfoon bestand + mysql op je eigen computer, de telefoongegevens verstuurd naar nummerzoeker.com en de resultaten direct weer toont in capimonitor. Geen mysql nodig en geen cdfoon bestand nodig. Wel is vereist dat je ADSL hebt.

gebruik het zelf al geruime tijd en moet zeggen dat het perfect werkt.

Ik weet niet waar je het programma kan downloaden (wellicht in archieven van foondump), kan het eventueel wel naar je mailen zodat jij het misschien kan uploaden.

Germ[/quote]

Bedankt Germ voor de reactie. Ik ga een dezer dagen het eens proberen. Zodra dat ik het werkend krijg, update ik de Handleiding met deze optie :lol:

We houden contact

De downloadlocatie is nog steeds hetzelfde:
http://www.mbde.nl/extra/foongrep.zip
Het zijn 2 versies 1.05 en 2.02 incl. het script.
Versie 2 werkt met een andere site.
Mijn voorkeur heeft 1.05
Plaats foongrep.exe in bv in de map van de capimonitor en stel in capimonitor de locatie in.
De installatie vd capimonitor staat er ook:
http://www.mbde.nl/service/capimonitor.zip

Mark.

Mark,

is er iets gewijzigd bij nummerzoeker.com?

De foongrep versie (1.05 en 2.02) lijkt niet meer te werken.

Opnieuw installeren van capimonitor + foongrep helpt helaas ook niet.

Germ

lijkt iets van een probleem binnen windows vista te zijn. Het script foongrep wordt klaarblijkelijk niet meer uitgevoerd.

iemand enig idee wat voor (beveiligings)instelling gewijzigd zou kunnen moeten worden?

b.v.d.

Germ

Blijkbaar is de werking van de site veranderd.
Deze heb ik aangepast met versie 1.06, nu werkt ie weer.

De link is nog dezelfde.

Mark.

Dank je

Bij mij werkt ie nog niet.

Krijg steeds de melding: Niet gevonden - geen internet.

Enig idee hoe dit kan worden opgelost?

Germ

Het lijkt erop dat na elke wijziging die ik hier doorgeef, nummerzoeker.com de site aanpast.
Ik heb in de download een 2e script staan, versie 2.03 die via een andere site werkt.
Deze doet het tot nu toe nog wel.

www.mbde.nl/extra/foongrep.zip

Mark.

Dank je, hij doet weer!

Bedankt voor de link. Ik gebruik de versie 2.03 , de andere doet het bij mij niet. Hij doet het in principe goed, maar ik heb toch een vreemd probleem: hij doet het alleen maar goed gedurende de eerste keer nadat capimonitor is opgestart. Hij geeft dan bij verschillende nummers ook steeds de bijbehorende naam aan, dat is prima.
Nu sluit ik capimonitor af en start capimonitor weer op, en dan geeft hij bij alle verschillende inkomende nummers steeds alleen maar de laatst gevonden naam aan! :?
De file find.txt bevat wel steeds de correcte gevonden naam, de file capimon.log bevat echter de foutieve naam en wordt dan blijkbaar niet meer geupdate. :frowning:

Dit probleem heb ik zowel bij een kennis als mij mezelf geconstateerd. Ik heb het geprobeerd met een verse capimonitor en foongrep installatie.

Waar kan dat aan liggen?

zorg ervoor dat het foongrep file in de directory staat waar ook de andere capimonitor bestanden in staan en verwijs naar deze directory via instellingen - foongrep - wijzig directory.

Op een of andere manier houd foongrep anders de directory niet “vast” waarin het foongrep file staat.

Succes.

Yep het werkt! Bedankt voor de tip! :stuck_out_tongue:

Geen probleem, heb er zelf ook tijden mee lopen klooten

Het script lijkt dus wel te werken maar de capimonitor pikt het niet op.

Dit kun je proberen,
Installeer de capimonitor in de root vd C-schijf in een map met niet meer dan 8 tekens.
Plaats foongrep.exe in diezelfde map en stel de locatie in de capimonitor goed in.

Succes.

Mark.

[quote=“mark”]Het script lijkt dus wel te werken maar de capimonitor pikt het niet op.

Dit kun je proberen,
Installeer de capimonitor in de root vd C-schijf in een map met niet meer dan 8 tekens.
Plaats foongrep.exe in diezelfde map en stel de locatie in de capimonitor goed in.

Succes.

Mark.[/quote]

MOET je hiervoor een ISDN lijn hebben?
Of werkt het ook met bijv. VOIP?