Analoog alternatief voor capimonitor

Tot op heden gebruik ik mijn isdn lijn met capimonitor en het foongrep/autoit programmatje waardoor elk binnenkomend telefoonnummer wordt opgezocht in de database bij nummerzoeker.com

Omdat idsn (waarschijnlijk) aan het eind van zijn leven is, ben ik wat aan het zoeken naar een alternatief via analoog of voip.

Wie kan mij in de juiste richting helpen mbt apparatuur etc.
Wat ik zoek is dus een soort capimonitor alternatief geschikt voor een analoge of voip lijn, bij voorkeur ook met de mogelijkheid om via reverse lookup de gegevens van de beller op het scherm te toveren.
Niet minder belangrijk is het modem oid wat ik hiervoor nodig zal zijn.

Wie of wie kan mij (op weg) helpen?

Germ

AVM heeft een aantal types Fritz!box (bijv 7170 of 7270) die een mogelijkheid hebben voor NETCAPI. Het maakt dan niet meer uit of je ISDN, Analoog, of VOIP hebt, je kunt gewoon de capimonitor blijven gebruiken op alle computers in je netwerk zonder ISDN adapters en kabels.

daar ga ik me een sin verdiepen.

ik zie wel dat de fritzbod een annex A (analoog) en een annex B (isdn) versie heeft.
Enig idee of het uitmaakt welke je gaat gebruiken

[quote=“Germ”]
ik zie wel dat de fritzbox een annex A (analoog) en een annex B (isdn) versie heeft.
Enig idee of het uitmaakt welke je gaat gebruiken[/quote]

Voor de NETCAPI + capimonitor maakt het niets uit, voor je ADSL verbinding natuurlijk wel. Een fritz!box 7270 is geschikt voor annex A en B.